1 Eylül 2013 Pazar

Danila, Rusya'da Yaşanan Sel Felaketiyle İlgili Konuşuyor

Güncelleme (1 Eylül): Konu hakkında detaylı bilgi ve videonun çevirisi eklendi.


Ağustos ortasında ülkenin en büyük nehirlerden biri olan Amur'un taşması sonucunda Rusya tarihinin en büyük sel felaketiyle yüzleşti. 8.000'i çocuk toplam 86.000'den fazla insan evsiz kaldı. Nehrin su seviyesi rekor bir rakama ulaşarak 745 cm'i buldu. Bu felaketten etkilenen insanlara yardımcı olan ve moral desteği veren pek çok kişi. Ünlü oyuncular, yönetmenler, yazarler, gazeteciler, iş adamları ve sıradan insanlar birlik olup felaketzedelere destek oldular.

"Operation Cupid '13" adı altına başlatılan yardım kampanyasında sığınma, yiyecek, sağlık, temizlik ve bebek malzemelernin temin edilmesi planlanıyor.

Yardımın ikinci ayağında ise suların pompalanarak çekilmesi ve evlerin kurutularak onarılması var.

Danila, sel felaketine bizzat tanık olan Ivan isimli bir gencin söylediklerini aktarıyor yardım çağrısı yapıyor:

"Olanlar korkunçtu. Önceki gün ailemi uzak bir yerlere gönderdim. Burada olmamaları çok iyi çünkü korkunç bir paniğe kapılırlardı. Sular yükseldiğinde tavan arasına çıktım ve orada uzunca bir süre bekledim ta ki her şey bitene kadar. Sonra ilk kata emekleyerek indim ve insanlar beni oradan aldılar. Hayatım ve bütün kaybettiklerim adına acayip korkuya kapıldım. Şimdi ne yapmam gerektiğini bilmiyorum... "

Ivan, şu anda Khabarovsk ve Amur bölgelerinde etkili olan sel felaketine bizzat şahit oldu. İnsanlar evlerini terketmek ve sular çekilene kadar başka bir yerde beklemek zorunda kaldı. Fakat suların ne zaman çekileceğini ve ne zaman evlerine döneceklerini kimse bilmiyor.

Bir grup gönüllü şu anda onlara yardım ediyor. Bu ekip daha önce ülkede yaşanan felaketlerde görev almış profesyonel isimlerden oluşuyor.

Sizler ve ben de onlara yardım edebiliriz. Nasıl mı yardım edeceksiniz? amur13.ru sitesine giderek bağışta bulunabilirsiniz. 

Kaynak | KozlovskyBR | Çeviri: elwiens

Konuyla ilgili Türkçe haberi izlemek için tıklayın.
If you want to watch the news about the flooding in Amur/Russia click here.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder