21 Eylül 2013 Cumartesi

Richelle Mead, Danila ve Dimitri'den Bahsediyor

Danila Kozlovsky'nin Dimitri olarak seçilmesine ne diyorsun? 

Richelle: Dimitri'yi canlandırması için Rus bir oyuncu seçmelerine çok sevindim. Role kesinlikle otantik bir hava kattı. Bana ilk Danila'dan bahsettiklerinde onun hakkında hiçbir şey bilmiyordum. Sanırım kast açıklanmadan önce aşina olduğum tek kişi oydu. Diğer kast haberleri bana da seyirciye olduğu gibi sürpriz oldu.

Mark Waters ve yapımcılardan bazıları bana "Dimitri için düşündüğümüz biri var. O Rusya'da yılın oyuncusu gibi bir şey olmuş." dediler. Çok ünlü ve başardığı müthiş işlerle popüler olan biriymiş. Çok şaşırmıştım, çünkü  hiç dikkatimi çekmemişti ve adını ilk defa duyuyordum. Yer aldığı çeşitli projelere baktıkça... bilmiyorum. Bir şeyler vardı. Belki de o, diğer kast üyelerinden yaşça biraz büyük olduğu ya da oyunculuk deneyimi herkesten fazla olduğu içindir bilemiyorum ama Dimitri'ye fazlasıyla uyuyordu. Tıpkı Dimitri'nin diğer karakterlerin yanında duruşu gibi. Komik aslında diğer oyuncuların onun hakkında konuşma şeklini görseniz sanki kitaptaki karakterler konuşuyor. Tıpkı karakterlerin Dimitri hakkında konuşması gibi 'Danila mı? O her şeyde çok iyi. Çok komik ve çok sakin biri'. Danila, filme Dimitri ruhunu kazandırdı ve biliyorum ki bir süre öncesinde en azından 3. kitaba kadar seriyi okumuştu. Şimdi serinin tamamını okumuş mu bilmiyorum ama kitapları okuyup karakterinin başına neler geldiğini ve hikayenin nasıl ilerlediğini öğrenmeye çalışması çok hoş.

Hikayeye kendini kaptırmış olması, 'Ah bu sadece bir iş' deyip çekimi bittiğinde arkasına bakmadan giden birinin aksine rolünü isteyerek canlandırması ve ona hayat vermesi benim için çok önemli. Yani bu seçimden dolayı çok mutluyum.

O, olmasını istediğimiz kadar seksi ve düşünceli biri mi?

Richelle: (gülüyor) Evet. Garip aslında onunla tanıttığınızda çok samimi biri olduğunu görüyorsunuz. Sette bulunduğumuz gün onun çekimleri yoktu, setten ayrılırken onunla karşılaştık. Rahat ve cana yakın biri. O kadar kibar ki 'Bir dakika, Dimitri hep tetikte olan sert bir adam değil miydi?' diye düşünüyorsunuz ama sonra öyle bir dönüşüm yaşıyor ki, bam! Dimitri tam karşınızda duruyor ve onun bir anda karakterine dönüşmesi bana inanılmaz gelmişti. İlk anda takılmak isteyeceğiniz o harika adamken birden savaşçı birine dönüşüyor. Bu gerçekten çok hoştu ve o anlık dönüşümü ise ne kadar iyi bir oyuncu olduğunun işaretiydi.

Dimitri'nin kovboy romanları okuma ve palto giyme sevdası, aklına nereden geldi?

Richelle: Güzel bir soru. Bu soru bana daha önce soruldu mu bilmiyorum ama bir hikayesi var. Masterımı yaparken hızlandırılmış Almanca dersleri almıştım. Almanca okuyabilmem gerekiyordu, ilk sömestr bunu başardım ama sonra unuttum gitti. Kursa gittiğim sıralarda Almanya ve onların popüler kültürleriyle ilgili çok şey öğrendik. Sanırım Batı Amerika'ya büyük bir ilgileri var. Sadece Almanlar'da da değil üstelik, Doğru Avrupa da bu konuyla çok ilgili. Bizim Rönesans festivallerimizde kostümler giyişimiz gibi onlarda Batı ile ilgililer, Batı Amerika'ya hayranlar ve kovboylara özenip onların kostümlerini giyiyorlar. 'Bu çok komik bir şey', hatta ilk başta 'Bu çok salakça' diye düşünmüştüm ama sonra bizim Rönesans festivallerine gidip onları görünce 'Hayır, bu harikaymış' diyorsunuz. Onlar da aynı şekilde davranıyor... işte bu yüzden Dimitri'nin kişiliğine böyle komik bir şey ekledim.

Almanlar'ı Ruslar'la kıyaslamam doğru değildir belki ama Dimitri'ye böyle umulmadık bir şey eklemek çok eğlenceliydi. Aslında bunun altında yatan çok güzel de bir ima var, asil kovboylar yola adalet dağıtmak için koyulurlar. Ve bu biraz Dimitri'nin kişiliğini de yansıtıyor.

Röportajın tamamı: VAMovieTurkey | Çeviri: elwiens
Kaynak

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder