9 Eylül 2013 Pazartesi

Danila'nın 'Film Pro' Röportajı (Ağustos 2013)


'Avrupa'ya Açılan Pencere Film Festivali kapanışını Dubrovsky filmi ile yaptı. FilmPro da festival kapsamında Danila ile bir röportaj gerçekleştirdi:

Karakterin "Dubrovsky"ye zamanımızın kahramanı diyebilir miyiz?

Her zaman bu soru sorulduğunda "zamanımızın kahramanı"nın ne demek olduğunu anlamıyorum. “Soulless” filmi çıktığında sık sık aynı soruyla karşılaştım. İnanıyorum ki onlar bizim zamanımızı sorguluyorlar. Sizi etkileri altına alarak kendi insanlık özelliklerini yansıtıyorlar: en iyiyi ve en kötüyü. Benim karakterim "Dubrovsky" 25 yaşında ve başarılı bir avukat. Ailesinin zorluklarından ötürü kendini çok farklı bir Rusya'da bulur; çok yüzeysel bir Rusya. Hayatında yaşayacağı yeni gelişmelerle hayata bakış açısını ve ülkesini değiştirmek zorunda kalır.


Filmin hedef kitlesi nedir?

"Dubrovsky" herhangi bir kitleye hitap edilebilir. 

İnsanlar filmler hakkında konuştuğunda senaryolar kadar derin düşünmedikleri gözleniyor (belli başlı kaynaklara göre). Sence film çekmek daha mı asil bir iş?

Fimlerde bir sorun olduğunu düşünmüyorum. Eğer yapımcılar senaryolarda uygun, güncel, günümüz için gerekli bir bir şey bulmaya çalışıyorsa - bu zaten asilce bir iş olur! İlk olarak, klasik bir eserin varlığını hatırlatmak çok önemlidir. İkincisi, buna "klasik" denilir çünkü modernizm ve gelecek her zaman uyum halindedir. Başka bir şey ise stili, tadı ve filmin fikridir.

Bugünlerde klasikler, dünya çapında çok satanlar ve önde gelen insanların biyografileri sık sık filme uyarlanıyor. Sence yeni hikaye eksikliğinin bir nedeni mi?

Bu bence yönetmenlerin ilhamına bağlıdır. Bazı insanlar için, bir film rüya gibidir. Bazıları ise daha iyi hikayeler bulamadığı için bunu yapmak zorunda kalır. Mesela benim oynadığım Vampir Akademisi dünya çapında çok satan bir roman olduğu için film yapımcılarına cazip geldi.Ama tabii ki aynı zamanda, bir ideolojik kriz de söz konusu. İyi senaryoların sayısı yeterli değil ama bu iyi senaryo olmadığı anlamında da gelmez! Geçmişte pek çok Rus yazar senaryolarını okudum ve çok ilginç hikayeler olduğuna sizi temin ederim!

Gelecek için planların nelerdir?

Yapılan anlaşmalar nedeniyle planlar hakkında konuşamam ama Andrei Kravchuk‘un yönettiği "Viking" olarak adlandırılan çok ilginç ve iddialı bir projem var sırada. Uzun bir süredir ön yapım aşamasında ve umarım film Şubat 2014'de çekimlere başlayacağız. Bu film sadece Vikingler'le ilgili değil aynı zamanda Kızıl Güneş olarak adlandırılan Prens Vladimir'i de anlatıyor.

Sen çok farklı seçimler yapıyorsun, mesela bir kahramanın tam tersi olan karakterleri canlandırıyorsun.  Buna bir strateji diyebilir miyiz?

Ben her sanatçının bir stratejisi olduğunu düşünüyorum - geliştirmek için temelde farklı bir rol seçin ve ayakta kalmak için çabalayın. Ayrıca insanların sizinle çalışmak istemesi ve "farklı" rolleri sunma arzusu şans meselesi. 

Kötü bir adamı oynamak ister misin?

Kötü bir karakteri oynamak istemeyecek bir oyuncu yok bence. %90'ına kötü karakter daha çekici gelir. Ama aptal bir kötü karakteri oynamak istemezdim. Karmaşık, farklı açılara sahip ve iyi yazılmış negatif karakterler daha çok ilgimi çekiyor.

Çeviri: missfırat
KozlovskyBR 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder